سیگار ، ناشنوایی و کم حافظگی
تاريخ : چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:, | 5:34 AM | نویسنده : امید

سيگار كشيدن خطر ناشنوايي را تشديد مي‌كند

دانشمندان هشدار دادند سيگار كشيدن مي‌تواند باعث ناشنوايي شود.

به گزارش ايسنا، دانشمندان مي‌گويند: كشيدن سيگار و چاقي مي‌تواند باعث وارد شدن آسيب‌هاي دائمي به گوش و در نتيجه حس شنوايي شود.

آنها خاطرنشان كردند: كشيدن سيگار و چاقي مي‌تواند جريان خون به گوش را دچار اختلال كند.

در اين پژوهش كه از سوي متخصصان دانشگاه آنت‌ورپ انجام گرفته، آمده است كه همچنين مشاغل پرسر و صدا نيز بزرگترين خطر و عامل تهديد كننده براي سلامت گوش‌ها هستند. در مطالعه جداگانه‌اي نيز مشخص شده است كه سيگار كشيدن در ميانسالي مي‌تواند آسيب‌هاي جدي به حافظه وارد كرده و ابتلا به زوال عقل را تسريع كند.

 

دكتر اريك فرانسن، پژوهشگر دانشگاه آنت ورپ در بلژيك دراين باره گفت: وقتي آسيبي به بدن وارد شود ديگر كار از كار گذشته و ترميم نمي‌شود.

 

 

سيگاري‌ها كم حافظه مي شوند

پژوهشگران مي‌گويند افراد سيگاري ميانسال در مقايسه با افرادي كه هيچ وقت سيگار نكشيده‌اند بيشتر دچار ضعف حافظه و ضعف قدرت استدلال مي‌شوند.

 

به گزارش ايسنا، اين پژوهشگران در فرانسه و انگليس همچنين دريافتند كه سيگاري‌ها بيشتر از افراد غيرسيگاري،‌ الكل مصرف مي‌كنند، كمتر ميوه و سبزي مي‌خورند و سطح كلسترول خون آنها نيز بالاتر است.

اين مطالعات طي يك دوره 17 ساله و روي بيش از 5 هزارو 300 داوطلب انجام شده و سازمان جهاني بهداشت در گزارش ماه فوريه خود اعلام كرد كه سرطان ريه، بيماري‌هاي قلبي و ساير مشكلات و بيماري‌هاي ناشي از سيگار سالانه جان 4/5 ميليون نفر را در جهان مي‌گيرد و اين نرخ رو به افزايش است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم